Nieuwjaarsrecepties - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsrecepties - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsrecepties

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

07 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Pffft. Vier nieuwjaarsrecepties gehad en een nieuwjaarstoespraak gehouden: de kop is er af. Het nieuwe jaar is definitief ingeluid en afgezoend.

Wat is het nut van nieuwjaarsrecepties? Ten eerste: er zijn bloemstukjes in de zaal met tulpjes en ander spul, waardoor je eindelijk het idee krijgt dat het ooit weer lente wordt.

Ten tweede: er zijn hapjes en drankjes waardoor je goede voornemens over diëten en minder drinken in het nieuwe jaar als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Ten derde: je krijgt zoveel handdrukken en zoenen die halverwege in de lucht langs je wang blijven steken dat je meteen voor de komende weken een behoorlijke immuniteit hebt opgebouwd.

Ten vierde: je ziet weer een aantal mensen, dat je erg graag wilt zien en ook een aantal die je nauwelijks kent en soms een hoop die je helemaal vreemd zijn: dus je kan oefenen in je staande houden bij aflopende veiligheid.

Ten vijfde: zelf een speech houden is berespannend, dus dat kan je scharen onder een nieuw jaar met nieuwe uitdagingen.

Ten zesde: ik vond ze eigenlijk allemaal erg leuk. Niet gedacht van te voren, maar ik meen het.