De Eerste Bus is Binnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu De Eerste Bus is Binnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

De Eerste Bus is Binnen

Door: C.Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

20 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Misschien ken je het wel: je wordt om 6.15 u wakker van alle vogels en dan begint het te malen:
Volgende week donderdag de eerste dag in dit jaar dat de tuin open is voor bezoekers.
Volgende week zondag: Open Tuinendag Beuningen, waar deze tuin aan mee doet.
Vandaag: zaailingendag waarin de leden van Groei en Bloei in onze tuin de overtollige zaaisels komen ruilen.
Zaterdag 3 juni misschien het eerste grote gezelschap voor bezoek aan de tuin en daarvoor komt
Vandaag een afvaardiging van de afdeling Breda de tuin keuren.
Geluk bij ongeluk: het twee uur durende radioprogramma op de lokale radio dat ik, als invalkracht, zou moeten presenteren, daarvoor is een ander gevonden.

Kortom: om 7 uur ‘s ochtends sta ik met schoffel en al paraat in de tuin. Voor een langslaper als ik een unicum.
En helaas, vanaf 8 uur gaat het hozen. Praktisch de hele dag door.
Zuidwester opgezet, regenjas aan en doorschoffelen. Geen tijd om onder een struik te schuilen en een liedje te zingen. Alles druipt. Ik zie er uit alsof ik Klaziena heet.

In Ochten was ook zo’n goede kweker. Is met de buit binnen gaan rentenieren in Ierland. Bij zijn zuster moest je altijd afrekenen: zo’n forse tante met een waxjas aan en een Zuid-Wester op: ook zo’n Klaziena. Ze stonden nog pront op ansichtkaarten: zij, hij met pijp, en een kruiwagen. Zonde: ook weg.

Van 7 uur tot 12 uur geschoffeld. De Zuid-Wester hield het, mijn jas hield het, maar ik was doorweekt van mijn middel tot aan mijn knie. Want daar begonnen mijn laarzen. Ik hoop dat dit geen blaasontsteking wordt.

Maar zie: de afvaardiging uit Breda komt. De hemel breekt voor eventjes open. P. serveert koffie op het terras aan de vijver. De tuin ziet er piekfijn uit en:
Ja! De Eerste Bus met 50 personen gaat onze tuin aandoen. Als ze aankomen word ik opgepiept en dan hou ik een inleidend praatje in de bus en daarna zwermen de tuinclubleden van Breda (Niet de eerste de besten!) uit over de tuin. Zoooooo. Zucht.

De rest van de dag kan alles en gaat ook alles: tot mijn stomme verbazing komt toch een behoorlijk aantal leden van onze afdeling in de stromende regen hun eenjarigen inbrengen. We ruilen in hartelust. Zelfs diegenen die niks hadden meegenomen gaan met een doos vol plantjes naar huis.
Wat smaakt een wijntje daarna lekker! Met een tapenaatje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 168907

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: