Flavum - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Flavum - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Flavum

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

21 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Wie weet hoe het precies is begonnen tussen de Palestijnen en de Israëliërs?
Wiet weet heden ten dagen nog het verschil tussen christenen en katholieken?
Wie weet wat het verschil is tussen Sjiieten en de Soennieten?
Wie weet het verschil tussen een islamitische fundamentalist en een christelijke fundamentalist?

Wie weet hoe je Heleborus uitspreekt: helleeeeborus of hellebooooorus?
Om niet te spreken van Corieeeedalis of Coridaaaalis,
Cornus sanguieeenea of Cornus sanguineeeea.
Corilo-psis, of Corieeeelopsis.

Kortom, het is heden ten dagen niet makkelijk om een volwaardig lid van deze maatschappij te zijn.
Op alle vlakken.
Op gewone vlakken en tuinvlakken.

En wie bepaalt dat? Wat de waarheid is? Dat zou ik wel eens willen weten.
Ik heb nog 6 dagen de tijd.
Zes dagen om alle planten die nu bloeien of die binnenkort gaan bloeien qua naam uit mij hoofd te leren.

Het allerergste is als er iemand op je Open Tuinen Dag komt en informeert hoe die en die plant heet.
Ik kan niet blijven volstaan met: Lapis lazuli.
Ofschoon: ik heb van middag een plant geplant die Salvia huppeldepup Lapis Lazuli heet.
Dus die onthoud ik. En verder weet ik dat blanco wit betekent en rosea roze en purpurea paars en rubrum rood en flavum geel. Dus ik red me wel:

O deze? Dit is eeen Hoblongea distiforma flamiifera flavum.
Niets de danken!

  • 22 Mei 2006 - 06:03

    FV:

    Een plant wordt geplant (heeft hij niet om gevraagd). Zo ook een mens wordt geboren (heeft hij niet om gevraagd) Een naam is is niet zo belangrijk. Wat belangrijk is: geef ze beiden aandacht - water en licht -een schepje mest op zijn tijd - een waarderend woord, dan is het leven hier op aarde, ook ongewild en ongevraagd, waard om te bloeien en om te leven en overleven,hoe moeilijk het soms is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 169056

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: