Camellia’s op z’n paasbest - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Camellia’s op z’n paasbest - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Camellia’s op z’n paasbest

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

14 April 2006 | Nederland, Amsterdam

De krant legt het nog eens goed uit: Pasen is eigenlijk een feest ter ere van het voorjaar, van de belofte op nieuw leven. Door het christendom geadopteerd. Vandaar de lammetjes en het lamvlees en de boterlam. Vandaar de eieren en de kleuren geel en felgroen. Vandaar de voorjaarsschoonmaak en je kleden op je paasbest: met nieuwe kleren.
Pardon: voorjaarsschoonmaak? Oei, niet gedaan. Ja, in de tuin ben ik hard bezig, maar in huis? Ik kan geen twee dingen tegelijk, hoor.
En nieuwe kleren: aha! Nu begrijp ik waarop ik die Camellia heb gekocht. Ik viel er voor. Eerst toch verstandig gebleven en het tuincentrum weer verlaten, maar die Camellia zat de hele dag in mijn hoofd. Dus: vlak voor vijven, toch weer binnengewipt en: ‘m gekocht. Andere vrouwen hebben dat met kleren, die blijven ook zolang in hun hoofd hangen tot ze wel gekocht moeten worden.
Mannen kennen dit volgens mij niet: geobsedeerd worden door kleren. Als ik mijn partner een mooie broek, die ook nog afgeprijsd is, in de etalage aanwijs, dan zegt hij: ik heb al een broek.
Ik heb al een broek !!!: niet te geloven. Een vrouw zegt toch ook niet: dank je schat, maar ik heb al een rok, of ik heb al een T-shirt.
Ik ken een vrouw die, als ze moet kiezen tussen een prachtige dure trui in het blauw en precies hetzelfde model, maar dan in het groen, ze alle twee neemt.
Dat heb ik met planten. Want: ik had al een Camellia, ook roze, staat ook op het terras, maar: zal gevulde bloemen krijgen en deze heeft enkelvoudige bloemen, zodat je de meeldraden ziet ( zie foto). Heel mooi. Dus: bingo: nu heb ik twee roze Camellia’s. Ik hou van enkelvoudige bloemen: rozen die enkelvoudig zijn en waar je ook de meeldraden ziet vind ik veel mooier dan al die gekwartierde, gevuldbloemige, dikke pompons.
Die twee Camellia’s laat ik lekker uitbloeien en dan zet ik ze ergens, waar er geen ochtendzon komt. Want daar kunnen ze niet tegen: ochtendzon. Blijkbaar verdampen ze dan teveel, waardoor ze uitdrogen. Ik weet nog wel een plekje op het noorden.
En wat betreft op z’n paasbest: ik associeer Camellia’s met flamenco: van die vurige dames die met een Camellia in heur haar, klakkend en met zwaaiende rokken heupwiegen voor een donkere heer met snor.
Als ik nog wat tijd over heb met de Paasdagen, dan zoek ik een mooie rok op (heb ik best) en dan ga ik oefenen op de deel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 168869

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: