Geuren en Kleuren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Geuren en Kleuren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Geuren en Kleuren

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

14 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

De bestuurder nam drie keer de rotonde. Zo vol verwondering was die over de krokussen en meizoentjes die op de rotonde al in bloei stonden. Een maand te vroeg.

Vanmorgen gooide ik takken naar mijn hondje en voelde de zon op mijn wangen prikken. Na de regen en stormen van de laatste dagen, die ook een gevolg zijn van het warme weer, is dat wel een verademing. De ene dag is het windkracht 9, de volgende windstil en zonnig. Alsof we telkens door het oog van de naald/storm kruipen.

De kleuren komen terug in de tuin. De Hamamelis, toverhazelaar, is vandaag gaan bloeien. De Viburnum tinus “Gwenllian” krijgt steeds meer roze witte schermen. Dwars door de bladeren van de paarse dovenetel komen de dikke knoppen van de roodpaarse Heleborus orientalis en de blauwpaarse Crocus tomasinianus. Dat is bij mij de eerste Krokus en een hele leuke: hij zaait zich uit, Dat doen de meeste dikke krokussen niet, die verdubbelen alleen hun bolletjes. Maar de Crocus tomasinianus wordt steeds meer en meer. Echt een wildebras. Kan zo hele boomgaarden blauwpaars kleuren.

En dan de geuren. De Lonicera fragantissima: een struikvormige kamperfoeliesoort is helemaal bedekt met roomkleurige bloemetjes die heerlijk geuren. Een paar takjes heb ik in huis in een mooie vaasje gestoken en het ruikt heerlijk zoet. Ook de Chimonanthus praecox staat in bloei en geurt naar anjelieren, kruidnagelen en lente. Eigenlijk hele kleurloze bloemen die wel lijken op een Forsythia. Maar ruiken!!.

Al met al krijg ik hier een heel warm gevoel bij, al die geuren en kleuren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 168967

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: