Droomspiraal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Droomspiraal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Droomspiraal

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

01 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

Het schijnt dat je dromen kan vangen. Daar hebben indianen een dromenvanger voor ontworpen. In of vlak na de droom ga je met een soort macraméspinnenweb vliegensvlug je tipi door en dan vang je je droom net vlak voordat die door het rookgat weer naar buiten vliegt.

Ik droom heel veel. Heb ooit een droomcursus gevolgd. Dan moest je een blocnootje naast je kussen leggen en telkens als je wakker werd je droom opschrijven. S’ochtens bleek ik ongeveer 6x iets te hebben genoteerd.
”Iets” is nog te veel gezegd: het was wartaal en behoorlijk bibberig opgeschreven.
Dus wel 6x dromen maar de waaklogica is blijkbaar in de dromen ver te zoeken.

In mijn tuin zijn nogal veel goden, elfen, draken, windmannetjes en boomgoden verstopt. Van Griekse goden tot Ierse draken. Natuur is een en al god vind ik. Niet te benoemen in een woord. Alle woorden die volken eraan gegeven hebben zijn mij lief. Alles klopt vanuit hun gedachte en hun beleving van de natuur.

Verder vind ik dat je in een tuin niet al te opzichtige dingen moet hebben. Maar van lieverlee komt er natuurlijk wel van alles bij. Mijn laatste en liefste aanwinst is een droomspiraal. Daarin gaat de kogelvormige droom op en neer al naargelang de wind de spiraal draait. Denk je.

In werkelijkheid zit de bol en dus de droom vast. Blijft op dezelfde plek. Soms zitten dromen vast en lijken toch te bewegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 168998

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: