Opgekikkerd - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Opgekikkerd - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Opgekikkerd

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

06 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Ik word gek van dat gekwaak.
Met griep in het wattenhoofd probeer ik veel te slapen. Slapen helpt tegen alle kwalen, hield ik mijn kind altijd voor. Maar lieve hemel: die kikkers houden nooit eens op!

We hebben een vijver van wel 20 meter lang en op zijn breedst 7 meter. Dus dat is niet gering. In een deel van de vijver ligt de Flap dik op de waterplanten. Flap is draadalg. Brengt veel zuurstof in het water, slurpt veel voedingstoffen er uit. Dus, je zou zeggen: alles kits. Maar lelijk! Een gifgroene brei met daarop wandelende kikkers. Of: lonkende, heupdraaiende kikkers. Want ze baltsen wat af. De mannetjes kwaken met blazige wangen. Sommigen zeggen alleen maar “Kwak, Kwak”’. Anderen maken een geluid alsof ze een ratel zijn: rekekekekeke…
En dat 20 van de 24 uur. Bovendien een maand of 2 achter elkaar. En dan honderden in die vijver.
Dit is gewoon burengerucht. Bovendien: als dit baltsen is en dan een paar maanden lang, dan doen al die kikkers het zo ongeveer met elkaar. En zo’n promiscue bende herberg ik in mijn vijver! .

Ik ken mensen dieniet kunnen slapen van de kikkers en dan met een netje, midden in de nacht, die beesten gaan vangen. Om daarna, in het pikkedonker, naar een dichtstbijzijnde sloot te struikelen. Helpt niet.

P. loofde vorig jaar een euro uit aan zoon + vriend voor iedere gevangen kikker. Resultaat: een vijverrand die volslagen platgetreden was en geen sikkepit minder lawaai. De portemonnaie wel dunner. Ja dat wel.

Dus: waar is de Ohropax? En dan maar met mijn hoofd onder de dekens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 169072

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: