Het terras - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Het terras - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Het terras

Door: C.Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

18 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

De ijsheiligen zijn voorbij. En zoals mijn partner P. altijd al voorspelt, stelt het nooit iets voor.
Volgens hem kan je best eind april alles buiten zetten. Niks geen vriezen in de nacht. Dat is uit de tijd. We leven nu in cyberspace met cyberweer.

Mijn overbuurman is kweker van eenjarigen. Hij heeft in de krant gestaan om te waarschuwen voor de sluwe, snode nachtvorst. Dus wie heeft nu gelijk?

De klandizie aan de overkant is heel goed: het weiland staat 7 dagen van de week vol met auto’s. Behalve op de afgelopen moederdag, want dan wil mijn buurvrouw niet werken. Hoera voor deze buurvrouw. Zo mag ik het horen. Je laat toch die ene troeteldag niet door je vingers glippen?

Maar nu is dus de grote dag aangebroken: de kuipplanten gaan de kas uit. Het terras is goed aangeveegd. De potten worden gecontroleerd op slakken. En dan gaan ze in mooie kleurcombinaties staan pronken op het terras.

Nu is P. heer en meester in de kas. Ik ben verbannen en met mij alle stekjes, kuipplanten een jarigen. Hij mag nu de kas bevolken met aardbeien, kolen, sla, tomaten en zelfs de beroemde Pomedori uit Italie.

Het is nu een culinaire kas.
En ik heb een aangekleed terras.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 168996

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: