Nazomer is-nie Fair - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Nazomer is-nie Fair - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Nazomer is-nie Fair

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

08 September 2006 | Nederland, Amsterdam

Ik kan het woord Nazomer niet meer horen. Dus weg met die reclame van Wehkamp: Nazomervoordelen!.
Weg Weg!

Want: verd…orie, nu is het prachtig weer, Ik puf zelfs in mijn short en sandalen. En op de Nazomerfair: bakken en bakken regen. Alsof de weergoden op de Olympus dachten: aja. Na 2 maanden regen nog een afsluitende regenorgie: joepie!

De nacht ervoor: een wind! De volgende morgen bleken bomen die Intratuin had aangerukt, in prachtige bakken van Cortenstaal, volstrekt omgewaaid te zijn. Stands waren omvergeklapt. Het was een ravage.

Natuurlijk was onze coördinator bij nacht en ontij aanwezig en mobiliseerde de heleboel. Maar het effect was dat om 10 u, bij de opening, nog naarstig gewerkt werd om alles in te richten. Dat de eerste hoosbuien alle 24 foto’s van mij tot pap maakten. Dat de papieren vogelhuisjes wegwoeien, evenals de zaden van een standhouder. Daarna gaven toch wel 3 standhouders het op en pakten hun boeltje. Het terras heeft geen rustend publiek gezien en ik geloof dat de ijsstand 3 ijsjes heeft verkocht. Beter dan het ene keramiekstukje en de 7 pompoenen van twee andere stands.

Ach ja, na bijna een week ben ik er nog niet helemaal overheen. Zoveel gewerkt en dan dat!

Maar aan de andere kant: er zijn wel degelijk tussen de 900 en 1300 bezoekers geweest. Sommige standhouders melden enthousiast dat ze volgend jaar echt weer komen. De soep heeft overuren gedraaid en de binding….. Met de binding tussen vrijwilligers is het Hele Maal Goed!
Wat dat betreft kan je het beste een verregend evenement per jaar organiseren, dan strijdt iedereen tot het uiterste en valt iedereen elkaar aan het einde huilend om de hals.

Dus wat is de opbrengst: het aantal van 8 nieuwe leden? Het aantal uitglijders in de modder? Het aantal artikelen in de pers? De lovende woorden van het hoofdbestuur van Groei & Bloei? De goede wensen van de burgemeester om een herhaling van dit evenement? De tranen en de knuffels van de vrijwilligers?

Alles heeft zijn waarde. Alles kan fair worden.

• 13 September 2006 - 18:19

Paul SChroder:

Claudia, treffender kon je het niet in beeld brengen!!