Weer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Weer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Weer

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

01 September 2006 | Nederland, Amsterdam

Deze weblog is er WEER.
Bijna was het er nooit meer van gekomen vanwege het WEER.

Meestal ben ik niet iemand die zeurt over het weer. Als anderen zuchten dat het toch geen zomer is, dan denk ik: Hoezo? Wat dan? Niks gemerkt. Veel in mijn korte hemmetje door de tuin gedarteld. Ja, af en toe een buitje, maar dan ga je naar binnen, toch? Kopje koffie. Mooi: bui over!

Maar nu: eerst te koud. Open tuin: alles nog niet in bloei. Toen : Veeeeeeeel te warm. Ik raakte volkomen inert: beetje zwemmen op mijn bed, dat is alles wat ik kon.

Daarna: Regen. Een Regenbui. Nog een Regenbui. Goh. Wat opklaringen. Sjee: een Lichtflits. Hagel.
Een beetje onkruid. Nog meer onkruid. Wel veel onkruid. Niet meer door te komen……….

Ik geloof dat ik toen ben onder gegaan.

Daar kwam nog bij:

De Nazomerfair.

130 jaar Groei en Bloei. En een bestuur die daar iets bijzonders van wil maken. Een echte Groenbeurs. Regionaal, met bijzondere bedrijfjes. Niet van die peperdure inschrijfgelden van de tegenwoordige beurzen, die tegenwoordig een kwijnend bestaan lijden. Waarom?
Door geldzucht van de organisatoren.

Kortom: wij wilden het anders, Dus: mijn hele vakantie is, in ieder geval s'avonds, opgegaan aan de Nazomerfair. Overdag puffen van de hitte. Tussendoor houtkunstwerken voor de eigen stand maken (Clauro-Art) en s'avonds achter de computer. Draaiboeken. Brieven. Persberichten.
Ach: geeft je leven weer zin, toch?
En met mij een heleboel vrijwilligers, die zich het apezuur hebben gewerkt.
En waarvoor, waartoe? Voor een hele leuke dag, met al onze leden. Voor de regio, voor alle kleine bedrijfjes!
Dus: nog 2 nachtjes slapen!
3 september: Rijksweg Molenhoek, terrein Immenhof en Bergzicht- de Raaf:
Nazomerfair, van 10.00u-18.00u.

En nu maar schietgebedjes voor beter WEER!

  • 02 September 2006 - 10:27

    Maria Van Elst:

    Heel erg leuk opgezet met heel veel informatie.

  • 02 September 2006 - 12:12

    A.R.:

    Ik begrijp het.
    Het was balen voor je en voor alle mensen die hierbij betrokken zijn.
    Maar na regen komt zonneschijn en dat meen ik letterlijk
    De weerberichten welke ik npuwgezet deze laatste week heb gevolgd geeft voor morgen in het zuiden "goed weer en 21 graden"
    Ik geloof in de Heilige Antonius, die ik nogmaals met klem zal verzoeken bovenstaande regeling met jou en de jouwen te treffen en mijn geloof in hem niet teleur zal stellen.
    Kop op||
    Keep smiling.||

  • 02 September 2006 - 19:47

    Peter Van Gerve:

    hoi Claudia,

    Ik hoop dat al jullie inzet beloond wordt. In ieder geval kom ik met mijn zus en zwager omdat ik jarig was deze week! Ik hoop interessante contacten op te doen. Tot morgen!


    groetjes,
    Peter

  • 06 September 2006 - 18:14

    Paul Schroder:

    Claudia, prachtig logje, je wordt steeds beter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 169069

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: