Chaos en Vertrouwen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Chaos en Vertrouwen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Chaos en Vertrouwen

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

08 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Het is bijzonder zomer. En ik vind zomers maar niks. Ben meer een voorjaarsmens.

Zomer is chaos. De grindpaden blijken opeens overwoekerd door ontkiemende zaden van papavers en stokrozen. De brandnetels blijken zich opeens tussen alle vaste planten genesteld te hebben. De bomen in het bos zijn te ver uitgelopen zodat je op je hurken het pad over moet. De cumuluswolken dreigen wel, maar laten geen spatje regen los. De bermen zijn bruin, zonder een kleurtje van bloemen erin. Het ginkgo blaadje verdort door de hitte. De Linde draait zijn blaadjes zo dat de zilveren kant de zonnestralen weg kan kaatsen. De kat wil niet ophouden met verharen. De kip zoekt nog steeds vertwijfeld naar zijn door de vos opgepeuzelde vriendjes. Mijn zoon is voor het eerst uit kamperen. Zo meteen zijn er de Vierdaagsefeesten met de walm van hamburgers en verschaald bier. En de mensen dragen veel te nauwe kleding zodat hun vetrolletjes veel te zicht baar zijn.

Komt goed, zegt mijn trouwe tuinvriend. Heb vertrouwen.
Heb ik wel, maar met vertrouwen alleen kom je er niet. Dus schuur ik mijn schoffel bot op het grind: ik griesel, dat is des boerenvrouws op zaterdag, zodat de grindpaden er mooi bij liggen, zondag bij het ter kerke gaan.

Zo Roskam. Dat is wel genoeg. Het kan ook anders.
Ok:

Zomers is onverwacht op een terrasje lekkere dingen eten. Zomer is tot diep in de nacht naar de kikkers luisteren met een glaasje rosé erbij. Een huis met wel duizend stokrozen ervoor zien. Een nest met klepperende ooievaars. Weer een standhouder voor de Nazomerfair scoren. Op de fiets in volle vaart een lindebloesempje plukken. Quatorze juillet. De pony’s bronwater geven, dat vinden ze lekkerder dan leidingwater. Een paarsrode flox in de avondzon zien verkleuren naar helderblauw. Midden in de nacht tussen de hagen en in het donkere bos struinen. Padden en padjes zien hippen in de schemering. Iedere avond een programma presenteren op de Vierdaagse radio. De Tour de France de Alpes de Huet op zien ploeteren. Geen jas aan te hoeven, alleen maar wapperende rokken.

Dat is zomer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 168903

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: