De tuin stort in - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu De tuin stort in - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

De tuin stort in

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

06 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Verbazingwekkend hoe snel na de langste dag bepaalde planten instorten. Vooral de tuingeraniums en bv. Alchemilla Mollis liggen op hun gat. En omdat ik nogal verzot ben op de wollige omtrekken van tuingeraniums zit ik nu te sippen.

Vandaag in toch nog wat hitte een aantal tuingeraniums gekortwiekt. En wat blijkt: er blijft niks van over, alleen wat bruinige stengeltjes. Hallo zeg: het is nog geen herfst! Wakker worden: tweede ronde!

Gelukkig is de tuin nog maar een donderdag open en dan begint de zomersiësta.
Wat ik dan doe is: een week me het …. knippen. Iedere uitgezakte blom of plant wordt rigoureus gekortwiekt. Beetje mest erbij. Flink wat onweer na de barbecue en voilà: Na 4 weken staat het weer frisgroen als een bolletje te pronken en na een week of zes begint de plant zowaar weer te bloeien.

Moesten ze met mensen ook doen: na de menopauze en alle opvliegers even van boven, onder links en rechts wat vet eraf. Wat goede vitaminen en voedingsstoffen (herbalife) en dan: tweede jeugd.
Je weet niet half welke mogelijkheden het leven dan nog biedt.