Sproeien - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Sproeien - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Sproeien

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

02 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Meer dan 30 graden. En in Oost-Nederland is al lange tijd veel te weinig regen gevallen. De tuin heeft dorst.
Wij mogen nog sproeien. Maar in Engeland mogen grote gebieden niet besproeid worden, want Engeland verdroogt. Engeland? Dat land waar je niet naar toe gaat op vakantie omdat je dan altijd regen hebt? Jazeker. Hortulanussen zinnen al op een heel ander plantenassortiment, anders kan je de beroemde tuinen wel opdoeken. En dan wordt een bed and breakfast-tripje langs tuinen een woestijntocht.

Onze tuin moet nu iedere dag gesproeid worden. Bij de aankoop bleek op het perceel een lading boerenslangen en boerensproeiers aanwezig, evenals een pomp. Die slangen zijn loodzwaar. Dat is pezen voordat je ze op de goede plek hebt.

Ik droom heel vaak dat ik worstel om vooruit te komen. Alsof ik tegen een hele harde wind in moet, met mijn voeten door de zuigende modder. Gewoon voorover laten vallen, dat is het enige dat werkt in mijn droom. Zo voel ik me ook als ik slangen verplaats. De slang hangt aan mijn naar achter gevouwen armen, mijn hoofd prangt naar voren en ik probeer te vallen.

Zo duurt het dus even alvorens een hoekje van de 1 hectare weer besproeid kan worden. En na 3 uur het volgende stukje.
Had ik het allemaal voor elkaar vandaag: bleek de laatste sproeier aan de slangenreeks te weinig druk te hebben en draaide die niet helemaal rond. Drie keer ben ik van top tot teen drijfnat gewaterd. Wat niet zo erg is bij 30 graden. Per slot hoefde ik niet opgetut naar een feestje. Uiteindelijk dacht ik, verpieterd en verzopen: jullie kunnen me allemaal wat. En ben ik onder het prieel in mijn hangmat gedoken om eens lui en lekker weg te soezelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 168876

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: