Cyberlove - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Cyberlove - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Cyberlove

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

14 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Mijn ex gaat naar Letland verhuizen. Ojee, heet hectische leven in het westen helemaal zat?
Welnee. Hij is verliefd. Op een Letse met een hele mooie Russische naam. Klinkt als Datsja, maar dan mooier. Ze heeft ook krulletjes, maar dan mooier. En ze is jonger. Dus: dat zit helemaal goed.

Ze hebben elkaar ontmoet op een congres. Ergens in Europa. En nu mailen ze ieder avond naar elkaar. Echt Cyberlove. Men zegt wel eens dat Internet mensen in een isolement plaatst en sociaal depriveert. Maar niks hoor: volgens mij bloeien s 'avonds achter het scherm de mooiste liefdes op.

In ieder geval: ze gaan samen een Datjsa kopen. In Letland. En voor het geld waar je hier nog niet eens een behoorlijke garage kan kopen, koop je daar een huis met een stuk land van, pak ‘m beet: 20 hectare.
Nou ja huis: het zijn vier muren en een dak. Verder niks. Dus mijn ex is overal informatie aan het verzamelen over waterpompen, zonnepanelen, WC’s die zonder water het ook doen en kachels die op houtpulp draaien. Want ja, straks heeft ie van de 20 ha 10 hectare bos. Dus houtpulp genoeg.

TWINTIG hectare. Niet voor te stellen. Daar ben ik met mij luxueuze 1 hectare een vliegje bij. Wat doe je met 20 hectare? Nou hij heeft het al helemaal uitgevogeld: hij laat Koninkspaarden er op lopen. Heeft al informatie ingewonnen bij Stichting Ark. Een Nederlandse Milieustichting die zelfs in Letland Milieugebiedjes beheert met wilde paarden. En dan gaat ie wilde paardenvlees verkopen. Hij gaat groepen ontvangen: s’winters skiërs en zomers vogelaars. Of andere ecologisch geïnteresseerden. En die gaat ie dan rondleiden.
Zijn 20 ha wordt een ecologisch educatief gebied, voor de Letse kindertjes. Want van Ecologisch Educatief hebben ze allebei verstand.
De Cyberloffies.