Rozen in Engeland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Rozen in Engeland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Rozen in Engeland

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

29 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Wat heb ik nu zin in Engeland. Dat komt: de rozen beginnen nu te bloeien: Madame le Coultre, wit-roze en Clair Matin: zalmroze. En de rest staat op springen. Juni is de mooiste maand in de tuin. Vooral door de rozen.
Waar kan je mooiere, grotere en meer rozen zien dan in Engeland? Al die ladies gaan s’ochtends met hun wooden baskets de tuin door rozen knippen. Zelfs Prince Charles doet het.
Wat is er relaxter dan met een stel tuinliefhebbers in een bus tuinen in Engeland te bezoeken?

Ach gatsie, zegt u? Ik ga voor geen goud met een georganiseerde reis mee? Allemaal als makke schaapjes achter de paraplu van de leidster?
Nu, ik kan u wel vertellen: als je geen partner hebt die ook van tuinen-kijken houdt, of hoogstens bij de gratie Gods van een tuin, dan is dit ideaal. Man en zoon lekker thuis, die rooien het wel. En zelf: helemaal nergens voor hoeven te zorgen. Alleen genieten. Ontbijtje staat klaar, dinertje staat klaar. S’avonds met een stel mensen naar een gezellige Engelse pub, onder de eeuwenoude gerookte balken een guinnesje drinken. Geen gelazer om manlief er aan te laten denken dat ie links moet rijden (LINKS zeg ik toch< Auw!)

En mensen, de prachtigste tuinen, de lieflijkste dorpjes, met cottages zo uit de film gekropen. Vriendelijke mensjes die je met Love aanspreken. En in een bus zit je hoog: dus je kijkt over de heg. Altijd.
Jaren deed ik het in mijn eentje: een busreis. Dat ging prima: je bent met allemaal gelijkgestemden. Nu doe ik het met Groei en Bloeiers en dat schept nog meer een band.

Dus: Brittania , here I come! Wait for me! Guns and Roses!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 168907

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: