Hoera voor de vliegentijd - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Hoera voor de vliegentijd - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Hoera voor de vliegentijd

Door: C.Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Er is iemand vermist in het dorp. Zeggen ze. Nu rouwt daar niemand om, want het was een vreemde man. Op het enge af. Kwam zomaar in iedereens tuin of op ieders erf en stak zijn neus in andermans zaken. Stond nog niet zo lang geleden plotseling bij me in de kas. Ik schrok me dood. Dus ja, wat moeten we hier nu van vinden?

Mijn vleesetende plant doet het uitstekend, eerst was hij zo’n, 20 cm hoog met vuurrode tongen waar in de binnenrand een bedwelmend vocht uit opwelde. Nu heeft hij het blijkbaar zo naar zijn zin dat ie een wel 50 cm hoge fallus heeft geschapen, die vandaag open is gegaan. Hij stinkt niet, deze vleeseter. Meestal doen ze dat wel, dan stinken ze naar rottend aas, want dan willen ze bv. strontvliegen vangen. Wat deze wil vangen, is me nog niet geheel duidelijk. Ik heb al eens een vlieg gevoerd en volgens mij is die netjes verteerd. Binnenkort breekt het vliegenseizoen aan en dan komen er ook van die drosophila's. Dat zijn van die fruitvliegjes met rode ogen, Soms heb je er hele zwermen van in en op je fruitschaal.
Vroeger vond ik de vliegenperiode heel vervelend, zeker nu we buiten wonen. Ieder avond kon je meppen en je zag precies aan het plafond en vooral aan de plek daar pal onder waar de vliegen sliepen en zich het toilet maakten. Maar dit jaar heb ik zin in die periode. Dan kan ik mijn vleesetende plant nog meer vertroetelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 168909

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: