Krokussen in de Keukenhof - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Krokussen in de Keukenhof - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Krokussen in de Keukenhof

Door: C.Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

12 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Flauw: de krokussen waren natuurlijk op. In de Keukenhof en verder in ieders tuin. Bij mij ook de narcissen. In de Keukenhof stonden er nog een paar. Maar verder: tulpen, tulpen en nog eens tulpen. Fantastisch. Nog een week te gaan: dus neem die kans.

Kro was er ook heel veel: Koeterwaals Ratelende Onderdanen uit de hele wereld. Ik ken al die talen niet, dus ik kon niet turven hoeveel talen ik heb gehoord. Maar wat me opviel: toch heel veel Nederlands. Ik denk altijd dat geen Nederlander zich in de Keukenhof waagt, tenzij die buitenlandse gasten heeft. Maar nee: gelukkig zien ook heel veel Nederlanders dat dit een unieke tuin is.

Kussen: behalve in het doolhof heb ik maar een bruidspaar gezien: opgezet in een tentoonstellingsruimte. Jammer: Dit moet een unieke plek zijn voor een bruidsreportage, maar het is vast te duur om dat in het toch al dure trouwprogram in te bedden.

Maar nu die tulpen: bed na bed in de meest fantastische vormen en kleuren. Heel traditioneel: in een kleur tegen een kleur. Heel modern: allerlei matchende kleuren en allerlei verschillende hoogtes door elkaar, zodat er een soort wildmengsel ontstaat van tulpenbedden. Fier star in het gelid, maar mooi romantisch, of lekker fel. Prachtig in tegenlicht.

Maar een ding: wanneer heet een bloem een tulp? In de Heukels Flora staat: een plant is een appel als de vrucht eruit ziet als een appel. Ziet een vrucht er uit als een peer dan is het een peer.

Zo niet bij tulpen. Kan een tulp wel een tulp heten als de bloemen eruit zien als rozen? Of als franjestaarten? Of als lelies, of als joekelgrote bloemkolen?

Sterker nog: is een sneeuwklokje wel een sneeuwklokje als ie er uit ziet als een pioenroos?

Wil ik wel even weten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 169030

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: