Eerherstel voor de Forsythia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Eerherstel voor de Forsythia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Eerherstel voor de Forsythia

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

07 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Banale struiken vindt men de Forsythia: veel te fel, veel te schreeuwerig.
Ik pleit hier voor een rehabilitatie van de Forsythia.
Eindelijk wordt het lente, we hebben gesnakt naar licht en vrolijkheid. Als ik de dames uit de Xenoswinkel zie komen met gifgroene paasonderzetbordjes, helgele plastic paaseieren, dan kan ik alleen maar concluderen: iedereen snakt naar kleur.
Dus: naar de lekkere felle kleuren van een Forsythia. Als die maar mondjesmaat in Nederland zou zijn aangeplant, dan zou iedereen ooohen en aaahen: zoveel moois!. Nu staat ie te bloeien in 90 % van de stadstuinen en nu haalt men er de neus voor op. Flauwekul: juist door die masaliteit schitteren onze binnensteden van het Paasgevoel, daar hoef je geen reclameslogan meer voor uit te vinden: Paasgeluk is Forsythia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 169033

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: