Lelietjes van Dalen en moederdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Lelietjes van Dalen en moederdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Lelietjes van Dalen en moederdag

Door: C.Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

14 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Ik heb echt een cadeau gekregen op moederdag. Geweldig. Had eigenlijk niet meer gehoeven, vind ik, als je al zo lang moeder bent. Het leukst vond ik de kindertekeningen, weliswaar door juf geënsceneerd, maar toch.

Ik gaf mijn moeder altijd een bosje Lelietjes van Dalen. Die bloeien namelijk ALTIJD op moederdag,
Voor mij zijn dat moederdag bloemetjes. Het schijnt ook een symbool te zijn van eeuwige trouw en dat klopt dus met moeders, alleen die kunnen dat ook echt: eeuwige trouw.

Ik plukte ze in het bos, achter ons huis, in een eeuwenoud aangelegd park, van zo’n buiten van door de VOC rijk geworden Amsterdammers. Het hele bos stond met moederdag vol Lelietjes van Dalen. Want als je die eenmaal hebt, ja: dan raak je ze nooit meer kwijt. Eigenlijk vond ik het eng, om alleen dat bos in te gaan, maar op moederdag deed ik dat.

Ik heb hier bij dit huis ook Lelietjes van Dalen aangeplant in de hoop dat mijn offspring me Lelietjes van Dalen geeft op moederdag. Helaas is de hint nooit aangekomen. Maar ik vind dat je zelf erg verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Dus op moederdag pluk ik Lelietjes van Dalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Dit weblog is een reis door het jaar 2006 in mijn tuin d'Alde Coninckshof

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 168878

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: