Voorjaarsmoeheid - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu Voorjaarsmoeheid - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Claudia Roskam - WaarBenJij.nu

Voorjaarsmoeheid

Door: C. Roskam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

08 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Wat te doen tegen voorjaarsmoeheid, kopt een krantenartikel.
Vooral een paar keer per week fittnessen en veel in de buitenlucht verkeren.

Dat is dus dus 2x mensen pesten.

Eerst ga je 2 x per week je opsluiten in een bedompte kelder met harde housemuziek. Je hijst je op de apparaten, om de minuut moet je wisselen, als dat je cardio niet opjaagt. Ondertussen loer je naar al die dames die veel strakkere pakjes aankunnen dan jij en je bent o, zo vergenoegd als er iemand de zaal betreedt die een uitlubberend lijf heeft want: zo ben jij echt nog niet.
Als dank mag je naar de sauna, waar je plezier wordt vergalt door twee kwebbelende vriendinnen: ik zei nog zo, ik zei....

En daarnaast moet je in de buitenlucht: ook zeker twee keer per week een uur wandelen in je nieuwbouwwijk. Ja, dag!

Mensen, en vooral dames, ga toch tuinieren. Lekker beschut in je eigen tuin, niemand die je ziet. Je verbruikt een heleboel calorieen per uur. Je bukt, rekt, strekt, draait, wat niet al. En bovendien : in de buitenlucht: gratis vitamine D, de antioxidantia slaan je om de oren.

Voorjaarsmoeheid? Voorjaarsgein!
In de Tein.... eh Tuin.